Falafel - polpete od slanutka

Ponekad kada razmišljam o hrani koju jedemo, shvatim da smo dosta ograničeni u upotrebi namirnica, to se ponajviše odnosi na povrće i žitarice, ali to su prehrambene navike kojima su nas naučili, jelda?! Iskreno, kod nas se sve nekako svodi na krumpir, tikvicu, papriku, mahune, grašak, špinat, blitvu, kupus, razne salate, kelj, patlidžan, krastavce, rajčicu, buču, cvjetaču, brokulu, ciklu. Neki sam dan odlučila da je vrijeme da malo proširimo gastro vidike pa sam kupila suhi slanutak. Muž nije bio baš oduševljen idejom da ćemo jesti slanutak, a kad sam mu počela navoditi imena jela koje će jesti (falafel i humus), još manje. Odlučila sam se za pripremu falafela, iako nisam znala što očekivati jer nisam nikada jela ni falafel ni slanutak.
Proučila sam recepte na internetu i napravila svoju vrlo jednostavnu varijantu, mislim pritom na to da sam stavila vrlo malo začina. Da ne duljim, mi smo oduševljeni falafelom koji je dostojna zamjena mesu po okusu i sastavu željeza - jednostavno, zdravo i jeftino (500g košta oko 9kn).

Sastojci za 2 osobe: 160g suhog slanutka, 2 češnja češnjaka, par grančica peršina, pola malog luka, sol, papar, 1suha mala čili papričica.

Priprema:
1. Slanutak preliti vodom i ostaviti bar 8 sati da se namoči.
2. Prije pripreme falafela, slanutak ocijediti od vode i isprati.
3. Češnjak, luk i peršin nasjeckati na manje komade.
4. Sve sastojke zajedno pomiješati pa onda usitniti u sjeckalici ili multipraktiku. (Ja imam manju sjeckalicu pa sam po pola sastojaka sjeckala.)
5. Kada ste dobili kompaktnu usitnjenu smjesu, uzimati žlicom i oblikovati u polpetice.
6. Polpetice peći u vrućem ulju nekoliko minuta dok ne dobiju zlatnu boju. (Ulje je vruće kad se oko čačkalice stvaraju mjehurići.)

Ako ste isprobali recept, slobodno ostavite komentar. Možete poslati i fotografiju s dojmovima u poruci na Instagramu (@travel_and_cook_diary) i rado ću podijeliti u storyju.
Kao prilog uz falafel je najbolje poslužiti neku salatu - npr. salatu od jaja, luka i zelene salate te umak od jogurta i kiselog vrhnja.

Primjedbe