Doček u Poljskoj - Auschwitz i Wadowice

Drugi je dan boravka u Poljskoj bio rezerviran za posjet koncentracijskom logoru Auschwitz i rodnom mjestu pape Ivana Pavla II. Wadowicama. To je bio fakultativni izlet za koji smo izdvojili 12 eura. Auschwitz je oko sat vremena udaljen od Krakowa.
Kada sam na izletu, odnosno putovanju, volim ''ranije'' ustati i krenuti u obilazak. Mi smo za Auschwitz krenuli u 11 ujutro jer je ''naša'' agencija rezervirala termin u 13.30 ili tako nešto. Kako smo tamo bili već u 12, dobili smo sat slobodnog vremena u obližnjem šoping centru. Prema našoj računici bila je to prilika za rani ručak s obzirom da smo u Auschwitzu trebali provesti bar 3 sata, a poslije je još slijedio obilazak Wadowica. Uglavnom, malo smo se više od ''dopuštenog'' zadržali na ručku pa je zbog 2 minute kašnjenja vodič krenuo po nas. Uglavnom ispalo je da se zbog nas kasni u Auschwitz, a onda smo ispred Auschwitza prilično dosta čekali ulazak.
Nakon što smo oko 13.30 stigli pred Auschwitz, uslijedilo je čekanje ostalih grupa ''naše'' agencije. I tako smo više od pola sata, a možda i sat vremena, više se ne sjećam, čekali ispred Auschwitza, srećom da nije bilo hladno. Naime, neke su grupe krenule u jutarnji obilazak Wadowica što će se pokazati pravim izborom za razliku od našeg noćnog obilaska.
Kada smo se svi napokon skupili, kada su karte kupljene, krenuli smo u najzloglasniji koncentracijski logor II. svjetskog rata. Auschwitz se sastoji od tri odvojena kompleksa logora: Auschwitz 1, Auschwitz 2 – Birkenau i Auschwitz 3. Glavni muzej se nalazi u Auschwitzu 1 – nekadašnjoj bivšoj vojarni poljske vojske koju su nacisti prenamijenili u koncentracijski logor – odakle je započeo i našao obilazak. Auschwitz 2 – Birkenau i Auschwitz 3 su izgrađeni u potpunosti za vrijeme nacističke vlasti. Auschwitz – Birkenau je najveći kompleks logora koji čini koncentracijski kompleks Auschwitz. Mislim, da je nepotrebno pisati o svim grozotama koje su se na tom prostoru dogodile. Ovdje ću objaviti samo nekoliko fotografija vanjskog prostora. Iako je kao zabranjeno fotografiranje, svi su fotografirali pa sam i ja. Ograničila sam fotografiranje na samo one izloške za koje sam smatrala da mi mogu poslužiti u nastavi u edukativne svrhe, ali moram reći da sam se pritom osjećala prilično bešćutno fotografirajući nečiju patnju. I sada se dvoumim pri objavi ovih fotografija.
Ulaz u muzej i kompleks Auschwitz 1.

Poznati natpis ''Arbeit macht frei'' (Rad oslobađa).
Po Auschwitzu.
Ne želim ovaj post završiti u negativnom tonu pa se vraćam jednoj pozitivnoj osobi s početka posta, a to je papa Ivan Pavao II. Naime, nakon posjeta Auschwitzu bio je predviđen odlazak u Wadowice, rodno mjesto Ivana Pavla II. Vodič se ''pokušao izvući'' od tog predviđenog dijela ''izleta'' riječima kako je mrak i kako su vjerojatno sigurno svi umorni i gladni, ali je onda uslijedilo glasovanje u busu i nekolicina nas je ''natjerala'' i one zaista umorne i gladne na odlazak u Wadowice. U Wadowice smo stigli kad je već bio mrki mrak. Ispred glavne crkve u Wadowicama nalazi se kip pape Ivana Pavla II.
Papa je živio odmah iza crkve.
Papina rodna kuća. Ako se ne varam, vodič je rekao da nije cijela kuća bila njegova, već samo nekoliko soba. Danas je ta kuća pretvorena u muzej u koji nismo ušli jer je bio zatvoren.
I za kraj posta glavni trg u Wadowicama.
Wadowice su kao poznata po kremšnitama pa samo u slastičarnici koja se nalazi na trgu probali kremšnite koje nisu bile nešto posebno.